Grammatiklärare

När ni tänker på en grammatiklärare, så har ni säkert en tydlig bild i huvudet om hur en sådan lärare ska se ut.
Kanske föreställer ni er en åldrad herre, med glasögon på näsan, som torrt förklarar subjektslagen. Eller har ni bilden av en barsk medelålders kvinna, som rabblar konstiga ramsor som ska hjälpa er att minnas?

Sådan är inte vår grammatiklärare. Hon är varken gammal eller sträng. Hon är ung och snäll.  Hon har randiga tröjor, och blont hår. Hon är läraren som säger ”det här kan verka konstigt nu, men det blir lättare sen”. Det tycker jag är fint.

Bilder designade av Josefine Malmkvist

6 kommentarer

Filed under Allmänna reflektioner, Grammatik

6 responses to “Grammatiklärare

  1. Josefine Malmkvist

    Man tackar!

  2. Joen Söderholm

    Hahaha! Vad Malin sa. Det som gör det extra roligt är att gubben faktiskt är väldigt lik den lärare jag hade i grammatik förra gången jag gick på su.

  3. Josefine Malmkvist

    Hahah jag måste skannat din hjärna eller nåt 😛

  4. Men … vad heter den unga snälla grammatikläraren? Jag blir ju nyfiken!

Kommentera

